Dags att ta e-handel på allvar

Överväger du att starta e-handelsbutik? Då är du inte ensam – och du är dessutom på väg att göra ett mycket bra val. E-handel är nämligen vad vi vill kalla framtiden och att inte följa med i vågen som heter internet är bara dumstridigt. Detta är någonting som även har lyfts i en artikel här. I artikeln menar man på att det är märkligt hur B2B-företag måste ta e-handel på allvar. Så här står det:

Om inte B2B-företagen utvecklar sin elektroniska handel och sättet att hitta kunder så kommer nya aktörer att göra det. Världen är disruptiv och det krävs mod att våga hänga med i utvecklingen.

Med andra ord – utveckla din e-handel eller se dina (nya) konkurrenter ha över. För inspiration om hur ett företag kan lyckas på Kinnvik. Under fjärde kvartalet ökade nämligen dess värde med tio procent. Och det är investeringar inom e-handel som växer i värde (läs mer här). Men hur ska en förhålla sig till e-handel om det är någonting som är tidigare okänt för företaget? Det bästa är att ta hjälp av experter. Att exempelvis kontakta ett företag som Starweb.se kan underlätta otroligt mycket. De beskriver sig som “framtidens e-handel” och arbetar med allt från små kunder till större företag. För vidare information om deras företag och följa deras uppdateringar hittar du deras Facebook sida här.

Komplettera med marknadsföring och kommunikation

Utöver att ha en bra plattform och webbplats är det självklart även viktigt att få kunderna att besöka sajten. Därav är det viktigt med marknadsföring, både på nätet och i traditionell media. Sökmotormarknadsföring och annonsering på nätet är värt att arbeta med men ni bör även se till att synas på Sociala medier för att lättsamt kunna kommunicera med era kunder.

webbteknik1